Hoogstraten lanceert unieke fietskledingcollectie om stad te promoten

woe 23 Aug
VisitHoogstraten brengt een unieke fietskledingcollectie op de markt die Hoogstraten op een bijzondere manier in beeld brengt. De collectie brengt het DNA van de stad: ‘Hoogstraten, hoogst hartelijk’ nog meer tot leven en stimuleert duurzame verplaatsingen.

“We beschouwen iedere inwoner als een ambassadeur van Hoogstraten,” zegt burgemeester Marc Van Aperen. “Met de nieuwe fietscollectie kunnen inwoners de stad mee uitdragen en geven ze zichtbaarheid aan Hoogstraten als merk.”
 
De nieuwe merchandiselijn is een van de acties uit het citymarketingplan van stad Hoogstraten. “Met onze citymarketingstrategie willen we meer verbinding creëren onder de inwoners en tussen de dorpen en het stadscentrum,” vertelt schepen Ann Fockaert, bevoegd voor Ondernemen en Citymarketing.

Plattegrond

Grafgisch designer Leny Moerkens (Faar) maakte het ontwerp. De patronen in het design verwijzen naar de plattegrond van Hoogstraten. Ieder stukje is vertegenwoordigd: van het uiterst noordelijk puntje in Meersel-Dreef tot aan de landloperskolonie in Wortel.

Met de lancering van de nieuwe fietscollectie wil Hoogstraten zich verder profileren als wielerstad. “Enkele weken geleden was het stadscentrum al het decor voor het Belgisch kampioenschap wielrennen voor nieuwelingen. De lancering van de nieuwe fietscollectie is een mooie aanvulling om ons als wielerstad op de kaart te zetten,” beaamt schepen van Sport  Arnold Wittenberg.

Foto’s: Stad Hoogstraten