Nijlen opent zorgloket: "Zoveel mogelijk vragen beantwoorden op één plek"

3 uur geleden
Zorgloket Nijlen gemeentehuis
© RTV

In het gemeentehuis van Nijlen is vanochtend een zorgloket geopend. Aan dit loket kunnen mensen terecht met vragen over zorg en ondersteuning.

De gemeente wil hiermee ervoor zorgen dat mensen sneller geholpen worden en met hun vragen meteen bij de juiste persoon terechtkomen.

Op die manier wil de gemeente Nijlen één aanspreekpunt bieden aan de Nijlense inwoners. Als je met vragen zit over bijvoorbeeld mantelzorg of zorgbudgetten, kan je aan het loket terecht. Zonder dat je langs verschillende omweggetjes en infobalies moet passeren.

Woensdag zonder afspraak

Op woensdag is er een vrije inloop en moet je dus geen afspraak maken. Het is op die manier toegankelijk en laagdrempelig voor iedereen. Als het toch moeilijk is om op woensdagvoormiddag naar het gemeentehuis te komen, kan er nog altijd een afspraak gemaakt worden.

De boodschap van het zorgloket is duidelijk voor de gemeente Nijlen: met één bezoekje zoveel mogelijk diensten en producten aanbieden aan de inwoners zodat ze niet te dikwijls moeten langskomen. Zowel voor het comfort van de gemeente, als die van de Nijlenaar met zijn vragen.