Inwoners van Veerle-Laakdal ondervinden de afgelopen dagen problemen met het cashpunt in het dorp. Vaak is er geen geld meer, de automaten lopen vast of nog erger bankkaarten worden zonder reden ingeslikt, nog voor de pincode is ingegeven. Met alle ongemakken vandien. Batopin, dat de cashpunten uitbaat, zegt dat het op een uitzondering gaat.
Cashpunt in Veerle-Laakdal slikt zonder reden kaarten in
In veel gemeenten kwamen er de jongste tijd cashpunten waar mensen geld kunnen afhalen. Ze vervangen de verschillende lokale bankkantoren. Maar ze zijn onbemand. En dat betekent dat de klanten er bij problemen, in tegenstelling tot bij een bank, niet meteen kunnen geholpen worden.
Nieuwe kaart aanvragen
Dat ondervonden afgelopen woensdagavond ook twee klanten in het cashpunt in Veerle. Toen ze geld wilden afhalen, werd hun bankkaart ingeslikt, zelfs nog voor ze de pincode konden intikken. De slachtoffers belden meteen naar de helpdesk, maar uitbater Batopin kon niet meteen helpen en raadde hen aan om cardstop te verwittigen en een nieuwe kaart aan te vragen.
Bij Batopin zeggen ze dat er ondertussen al een controle is geweest. De problemen zouden van de baan moeten zijn. Ze stellen ook alles in het werk om zo snel mogelijk in te grijpen wanneer er problemen zijn.