Fiberklaar wil problemen in Nijlen snel oplossen: "We excuseren ons"

don 6 Jun
Fiberklaar Nijlen
© RTV

Fiberklaar reageert op het stilleggen van de werken in Nijlen. Ze verontschuldigen zich voor de zaken die misliepen op de werf. Ze willen in overleg de gemeente de problemen zo snel mogelijk aanpakken en hopen dat de werken snel kunnen hervatten.

Na aanhoudende problemen liet de gemeente Nijlen woensdag de werken voor Fiberklaar stilleggen. Volgens de gemeente respecteren de werknemers de regels voor de verkeersveiligheid niet. Bovendien zijn er ook veel klachten over slecht aangelegde opritten en voet- en fietspaden.

150 meter

Bij Fiberklaar verontschuldigen ze zich bij de gemeente en de bewoners voor het ongemak. Maar ze betreuren dat de werken zijn stilgelegd. Vooral omdat het hier gaat om nog een resterend traject van slechts 150 meter. Ze willen nu in nauw overleg met de gemeente al het nodige doen om eventuele problemen snel op te lossen.

Snel en kwalitatief

“We onderzoeken momenteel met onze constructiepartner in Nijlen wat er exact gebeurd is, hoe we deze inbreuken kunnen oplossen en hoe we dat op langere termijn ook kunnen voorkomen,” zeggen ze bij Fiberklaar. “We blijven ons inzetten om onze werven zo snel en kwalitatief mogelijk op te leveren, zodat we de bewoners kunnen aansluiten op het glasvezelnetwerk.”

“Daarnaast onderzoeken we ook de klachten rond de slechte kwaliteit van de herstellingen. We zullen voor de herstellingen een gepaste oplossing zoeken in overleg met de gemeente.”

Kijk ook: