De afdeling van PVDA in Heist-op-den-Berg heeft een meldpunt opgericht voor de Heistse busgebruikers. De partij wil met het meldpunt een idee krijgen over de impact van de geschrapte bushaltes en aangepaste uurroosters.
PVDA Heist richt meldpunt op voor problemen met De Lijn: "Willen grootste noden in kaart brengen"
Op 35 minuten geraakten de reizigers in Mechelen, maar sinds januari is dat toch wat anders. Zo moeten ze nu naar Heist-Station rijden en dan via twee treinen naar Mechelen.
Of overstappen met de bus in Tremelo en dan daar een andere bus nemen. Gevolg: bijna twee uur kwijt aan een rit die vroeger een pak korter was.
Zelf heft in handen nemen
Daarnaast werd er flink gesnoeid in het aantal ritten voor buslijnen 160 en 161. Daardoor konden mensen enkel op bepaalde uren de bus nemen, voornamelijk de spitsuren.
Het zijn dit soort situaties die PVDA nu wil aankaarten. De aangrenzende gemeente Begijnendijk begon onmiddellijk met een klachteninzameling om naar de vervoersregioraden te trekken.
PVDA verwijt het gemeentebestuur van Heist dat niet te doen en neemt nu dus zelf het heft in handen. PVDA wil alle klachten verzamelen en deze voorleggen bij het gemeentebestuur. Jouw getuigenis kan je doen via de website van de partij.