13u01

3 mensen met rookvergiftiging naar ziekenhuis na brand

In Mol heeft het vanmiddag even gebrand in een huis in de Volderstraat. De brand brak uit nadat een blok hout uit de open haard was gevallen. Twee buren probeerden de alleenstaande man die in het huis woonde, te helpen met het blussen van de brand.

Rook

Ook de brandweer kwam ter plaatse. Aan de buitenkant leek de schade aan het huis mee te vallen. Maar het vuur zorgde wel voor heel wat rookontwikkeling in de woning. Het huis is voorlopig dan ook onbewoonbaar.

En de bewoner en de twee buren die te hulp waren gekomen, liepen zelfs vergiftigingsverschijnselen op. Ze werden alle drie voor alle zekerheid naar het ziekenhuis gebracht.

 

Foto: Peter Vanderveken