15u54

Brand boven Geelse kebabzaak: pand onbewoonbaar

Rond half 5 deze avond heeft het gebrand in een woning aan de Stationsstraat in Geel. Het gaat over een woning boven een kebabzaak waar de eigenaars van de zaak zelf wonen.

Het vuur ontstond door een kortsluiting aan een oplader van een batterij. Die batterij was aan het opladen in de slaapkamer. Na een uurtje kreeg de brandweer het vuur onder controle. Er is erg veel rookschade, waardoor het pand tijdelijk onbewoonbaar is verklaard.

De brand in het centrum van Geel zorgde tijdens de avondspits voor de nodige verkeershinder.