Foodmaker wint Mercuriusprijs voor aanpak tijdens coronacrisis

don 26 Nov 2020
Foodmaker, de gezonde restaurantketen en producent van verse maaltijden uit Westerlo, wint de prestigieuze Mercuriusprijs van Comeos, de federatie voor handel en diensten in België. Foodmaker wint de prijs omdat het innovatief en flexibel met de coronacrisis omging.

Foodmaker kreeg flinke klappen in de coronacrisis. De dertien restaurants moesten sluiten maar ook de omzet van de supermarkten en de airlines zakte in elkaar.

Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker, besliste om snel te schakelen. De puur fysieke restaurantketen veranderde in een online shop. Nu bieden ze maaltijdboxen en Vedge Bags aan, kant-en-klaarmaaltijden voor bedrijven of gezinnen.

Kledinglijn

Maar Foodmaker richt zich niet alleen op voeding. Het wil een gezonde levensstijl promoten. En daar hoort ook de gepaste kleding bij. Zo lanceren ze op 10 december een nieuw lifestyle merk, FDMKR. Sportieve vrijetijdskleding, ontworpen door Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée. Straks meer in RTV Vandaag.