11u11

Gsm-lader veroorzaakt brand in Duffel

De zware brand in het appartementsgebouw in Duffel is wellicht veroorzaakt door een kortsluiting in de oplader van een smartphone die in de slaapkamer lag op te laden. Het preventiecentrum voor brandwonden waarschuwt intussen om ’s nachts geen gsm in een oplader te laten zitten. Ook kunnen de bewoners van de 6 getroffen appartementen voorlopig nog niet terug keren. De appartementen zijn onbewoonbaar door rook- en waterschade. In de Berkhoevelaan in Duffel was zondagnacht een appartement op de tweede verdieping uitgebrand. De moeder sprong uit het raam naar beneden en werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht. Maar haar toestand is intussen stabiel. Haar kinderen konden op tijd vluchten via de trappenhal. Vandaag komen de verzekeringsexperten langs om te kijken wanneer de bewoners terug naar hun appartement kunnen. En de solidariteit in Duffel is groot want er is een inzamelactie opgestart voor de getroffen families. Op sociale media zijn verschillende initiatieven om spullen in te zamelen voor het getroffen bewoners. (FOTO: GVA)