14u02

Veel schade na woningbrand Booischot: gezin gered door rookmelder

Vanmorgen iets na half 6 is er brand uitgebroken in een woning van een gezin in Booischot. Het gezin werd gewekt toen de rookdetector afging. De brand werd veroorzaakt door een brandende kaars.

Gewekt dankzij rookmelder

Het vuur brak uit op het gelijkvloers van een tweewoonst aan de Groenstraat in Booischot. Het gezin, dat lag te slapen op de eerste verdieping, werd gewekt door een rookmelder. De brand was ontstaan in de woonkamer vermoedelijk door een kaars. De woning liep veel schade op.

De vader kon eigenhandig het vuur blussen maar raakte wel bevangen door de rook. Hij werd ter controle naar het ziekenhuis overgebracht. De andere leden van het gezin, de moeder en een klein kindje, bleven ongedeerd.  Ze krijgen voorlopig onderdak bij familie. 

(Foto:VRT)