Telenet, met hoofdzetel in Mechelen, gaat vanaf mei 200 medewerkers van zijn callcenter en 79 medewerkers van zijn IT-afdeling outsourcen. Dat meldt het telecombedrijf woensdag. Telenet heeft een overeenkomst met Teleperformance gesloten voor zijn klantenservice-departement en met Infosys en Accenture voor zijn IT-afdeling. Die bedrijven hebben vestigingen in Antwerpen en Brussel.
Telenet gaat 280 medewerkers van callcenter en IT-afdeling outsourcen
10 uur geleden
Telenet wil in huis een kenniscentrum bouwen gericht op complexere vragen van klanten, luidt het. Standaardvragen van klanten zullen volledig toevertrouwd worden aan de partners. Als onderdeel van het nieuwe opzet zullen 79 medewerkers worden overgedragen van Telenet naar Infosys en Accenture.
Gesprekken met sociale partners zullen de komende dagen beginnen. De overdracht van medewerkers is voorzien op 1 mei 2025. Ze zullen aan bestaande voorwaarden kunnen blijven werken, klinkt het nog.
De meeste van de betrokken medewerkers werken niet in Mechelen, maar in Aalst en Sint-Truiden.